EDITORIAL, EDITORIAL ANTAL PUTINICA

ÎN NUMELE TATĂLUI

Foto: Facebook Mick Schumacher

Editorial | Antal Putinica

Numele SCHUMACHER revine în Formula 1. În 2021, “micul” Schumacher preia volanul unui monopost de curse, lăsat de tatăl său din mâini pe 25 noiembrie 2012, în Brazilia. Până la startul cursei din Bahrain, prima etapă a sezonului 2021, au trecut exact 3045 de zile în care celebrul nume german nu a apărut pe o grilă de start în Marele Circ. 

Sunt multe coincidențe care îl leagă pe fiu, Mick, de tatăl Michael. Amândoi bifează debutul în Formula 1 la vârsta de 22 de ani. Kaiserul Schumi a debutat în Belgia, pe Spa Francorchamps, pe 25 august 1991. Adus de Eddie Jordan “peste rând”, a impresionat din prima clipă în calificări, unde l-a bătut pe actualul comentator de Formula 1, Martin Brundle, clasându-se al 7-lea. Ghinionist la start, Michael, purtător al numărului 32 pe atunci, a abandonat cu probleme la ambreiaj. 

Astăzi, într-o frumoasă împletitură a destinului, Martin Brundle va comenta startul lui Mick Schumacher. Sper că nu va fi la fel de emoționat că regretatul Murray Walker în 1996, care s-a oprit din comentariu la un moment dat, având un nod în gât. Era momentul în care Damon Hill ieșea campion mondial cu Williams. 

Mick Schumacher își face debutul oficial in Bahrain. Pe circuitul Sakhir, în chiar prima cursă organizată vreodată în Bahrain în 2004, Michael Schumacher obținea pole-ul și victoria. Acum, pe acest asfalt zgâriat de furtunile deșertului, dar mângâiat în prezent de luminile nocturnei, Mick Schumacher face primii pași într-o lume la care probabil visează dinainte de a-și forma amintiri trainice. 

Astăzi lucrurile sunt diferite față de acum 3 decenii. Un mic exemplu constă în faptul că îți poți alege numărul de concurs. Mick Schumacher a ales 47. Și a făcut asta din mai multe motive. În engleză, 47 se poate citi/interpreta “Pentru 7”, ceea ce înseamnă in primul rând un omagiu adus tatălui. 

Se gândește de mult timp la acest număr, sunt sigur. Puțină lume își mai aduce aminte că la primul său test adevărat de Formula 1, în septembrie anul trecut, pe Fiorano, Mick a pus același număr 47 pe Ferrariul SF71H, model 2018, cu care a ieșit la încălzire pe circuit. Acum, 47, “Pentru7”, face primii kilometri timizi în Formula 1.  

Ar fi absurd să avem pretenții ca Mick să strălucească imediat, precum tatăl său în plină glorie. Mick este la o echipă mică (dacă nu cea mai mică – Haas) și are nevoie de o perioadă de școlarizare. Cred că nici nu se putea alege un colegiu mai bun decât cel al cărui director este Guenther Steiner, acest Albus Dumbledore al Formulei 1. În plus, Mick rămâne pe filiera Ferrari și se poate acomoda cu echipa tehnică dar și cu power unit-ul pe care Scuderia îl livrează team-ului Haas. 

Mick are un nume mare. Uriaș! SCHUMACHER! Un nume care probabil i-a înlesnit apariția în Marele Circ și i-a adus multe critici din partea unora din această cauză. Dar Mick vine din postura de campion mondial al seriei suport Formula 2, ceea ce înseamnă enorm. Vorbim despre o competiție cu multe talente, în care titlul se joacă de obicei în ultima etapă. Iar Mick Schumacher a reușit un parcurs în crescendo în 2020, un an în care motorsportul a avut de suferit cum nu s-a mai întâmplat vreodată. A știut să își dozeze efortul, a fost disciplinat și a stat numai cu ochii pe marele premiu: titlul sezonului. A urmat, firesc, pasul în Liga Mare. 

Peste încă 20 de ani, istoria ne va aduce aminte despre parcursul lui Mick Schumacher în Formula 1. Dacă s-a încovoiat sub povara numelui, precum Sisif, sau dacă a fost doar un gigant cu picioare de lut. Ori poate că și-a găsit drumul propriu și a pus o nouă stea pe cerul curselor de monoposturi. Om trai si om vedea.  

Eu îi țin pumnii. Să ne aducem aminte că nici tatăl său nu a avut prea mulți suporteri la început, într-un an 1991 în care nu prea avea loc de Ayrton Senna, Nigel Mansell, Ricardo Patrese sau Alain Prost. Și până la urmă, Michael Schumacher a fost peste toți.

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *