Editorial, Editorial Antal Putinica

AM SCĂPAT DE BINOTTO. DACĂ DĂM DE TA-SU?! | Partea a doua

Foto: Facebook F1

Editorial | Antal Putinica

Citeste prima parte a editorialului

Ferrari trebuia să îl schimbe pe Mattia Binotto. De mult! CINE VINE ÎN LOCUL LUI? 

Păstrăm tradiția? Vine cineva cu M în frunte, poate Mike Krack? Eu unul nu cred. Ori, careva de-al casei, doar ăsta e obiceiul printre italieni. Iar în cazul ăsta ar fi Jock Clear, probabil. Jock Clear, vă spune ceva numele? Nu stiu câți îl cunosc pe seniorul performanței de la Ferrari, dar în trecut a lucrat cu Jacques Villeneuve, Michael Schumacher și Lewis Hamilton, printre alții. 

Dar să vedem împreună care ar fi soluțiile. Deocamdată, interimatul scuderiei este asigurat de Benedetto Vigna, CEO-ul Ferrari (foto stanga). Care nu a scăpat ocazia și a început să dea comunicat după comunicat. Toate lipsite de gust că apa chioară. Chiar așa, nimic nou pe frontul de vest?

Dar în rest? În pole position pentru scaunul lui Binotto pare a fi Frédéric Vasseur. Fred, pentru toată lumea. E relativ tânăr, are 54 ani, și cu multă experiență. A plecat de jos și a ajuns sus de tot. E Team Principal de prin 2016. Cu ajutor. Iar ajutorul a fost oferit în special de Zeița Fortuna. Din seriile suport, francezul a sărit în F1 în locul Monishei Kaltenborn, după un scurt sejur la Renault. Nu e el chiar șeful Sauber, e mai mult delegat la conducere, dar din 2019 are legături strânse cu Ferrari odată ce team-ul elvețian a devenit Alfa Romeo. 

În perspectiva anului 2026, când Audi va avea un cuvânt de spus în alegerea managerului la Sauber, poate că Fred își caută deja de lucru. Îl știe și pe Charles Leclerc, a lucrat cu el la ART GP, dar și la Alfa Romeo, unde a debutat în F1. Relația lor a părut una strânsă, dincolo de contractul parafat în 2018. Dar asta s-ar putea să nu îi convină lui Carlos Sainz, care are și el un cuvânt de spus. 

Vasseur are relații cu Ferrari, folosind motorul lor și brandul Alfa Romeo în F1. Mai mult, Vasseur a fost partener de afaceri cu managerul lui Leclerc, Nicolas Todt (iar ART GP), care are un cuvânt greu printre italieni. Și pe culoarele FIA. Luând în considerare că Jean Todt (tatăl lui), oficial, nu dorește să se reîntoarcă la cârma scuderiei, sunt ferm convins că ar putea să ofere sfaturi prin intermediul fiului său, nu?

Dar Fred a spus că marile performante se întâmplă atunci când o echipă se concentrează asupra unui singur pilot. Și a dat exemple în acest sens: Schumi, Alonso, Vettel, Hamilton, Verstappen. Poate fi Leclerc cavalerul pe cal alb pe care îl dorește Vasseur, acest “yabadabadoo” despre care presa italiană spune că ar fi doar o problemă de zile până când va veni și anunțul oficial? 

Ferrari nu a negat că a încercat discuții cu Toto Wolff și Christian Horner. Just, sunt 2 dintre cei mai competenți șefi de echipă. Din istorie! Însă Wolff și-a băgat aproape toți banii în Mercedes AMG F1 iar Horner a scăpat într-un final de spectrul Porsche, care l-ar fi tras pe linie moartă la Red Bull în 2026. Deci, slabe speranțe. Interesant este că s-au gândit că au nevoie de cineva din exterior. Mi se pare un mare pas înainte.

Se reîntoarce oare Maurizio Arrivabene? Parte a consiliului de administrație care și-a dat demisia de la Juventus, Arrivabene va fi liber de la 1 ianuarie. Taman la fix! A fost un șef bun, poate puțin prea blând, dar “experientia docet” spun strămoșii italienilor. În plus, a “deal-uit” extraordinar situațiile dificile, având uși deschise la toți rivalii. În cazul în care se va întâmplă minunea, poate de această dată îi “va veni bine” lui Arrivabene postul, mai ales că ar fi primul Team Principal resuscitat de Scuderie.

Să continuăm, zic. Andreas Seidl poate ca lasă McLaren, cel puțin așa speră italienii. Și o poate face dacă într-adevăr nu există, în continuare, discuții pe tema revenirii Porsche în F1. Bun, a picat deal-ul cu Red Bull, dar se poate întâmpla cu McLaren. În acest caz, Seidl, fost conducător de proiect Porsche în anduranță, devine indisponibil. Altfel, ar fi un director extraordinar de potrivit. Și riguros.

Și discuția se poate duce în 7 mări și 7 zări, lista scurtă conținând și alte nume: improbabilii Ross Brawn și Jean Todt; sau carieriștii Jost Capito, Otmar Szafnauer, Mike Krack; ori Franz Tost, un șef de (altă) scuderie, la fel de “tătuc” în aparențe precum Vasseur, însă un pic mai țâfnos și mai hâtru. Eu țin cu Günther Steiner, deși relația sa particulară cu patronul Gene Haas nu poate fi înlocuită de mirajul Ferrari, Steiner este prea cerebral pentru asta. Hei, am voie să visez, nu?

Deci, ne întoarcem la Fred Vasseur, pariul sigur al presei peninsulare. Visul frumos al lui Leclerc și, deopotrivă,  potențialul coșmar al lui Sainz. Și dacă nu prea îmi iese predicția cu Steiner (recunosc, e cu bătaie lungă!) atunci afirm aici, negru pe alb, că Sainz va pleca de la Ferrari, evident dacă vine Fred. Știu, îmi veți aduce aminte că juniorul tocmai a semnat acum câteva luni un contract până în 2024 inclusiv. Nu contează! Să nu uităm de afinitatea seniorului Sainz cu Audi (Dakar) și acel mic articolaș, de prin octombrie (pe când demisia lui Binotto nu se copsese încă): “Audi și l-ar dori pilot în 2026 pe Carlos Sainz!” 

Unde’s bani, sunt și soluții. Și dacă mai pui la socoteală că Netflix cere spectacol cu orice preț, avem și pâine și circ, nu?!

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *