EDITORIAL, EDITORIAL ANTAL PUTINICA

UN TEST COVID DE 50 MIL. €

Foto: Facebook George Russell

Editorial | Antal Putinica

Infectarea cu COVID19 a lui Lewis Hamilton a survenit, paradoxal, în cel mai potrivit timp posibil, dar în același timp nici că se putea un moment mai prost ales. Ales, pentru că Hamilton A ALES să părăsească sihăstria în care a stat tot anul, petrecând la Dubai titlul obținut în Turcia. Acea abatere strictă, probabil singura, de la regula auto-impusă, îl poate costa acum pe Lewis Hamilton 50 milioane euro. Pe an!

Răul este deja făcut, în mare parte. Grand Prix-ul din Sakhir, în care locul său în echipă a fost luat de un George Russell sclipitor, a fost primul din cariera lui Hamilton în care a lipsit la start în F1. “A star is born!” au scris ziarele și nu au greșit cu nimic. George Russell, cu zero experiență reală în monopostul Mercedes W11 EQ, a reușit în numai 3 zile să demonteze mitul perfecțiunii lui Hamilton. “King” George a fost în prima linie la start, a trecut fără probleme de Bottas, a condus mai bine de jumătate din cursă, a limpezit greșeala Mercedes de la pit-stop revenind de pe locul 5 în cursă din nou în frunte, numai pentru a suporta o pană și o a 4-a trecere pe la boxe. Chiar și în condițiile acestea, a revenit din pluton pentru a termina lângă un Valtteri Bottas blocat în stereotipia cu care ne-a obișnuit în acest an. 

Practic, George Russell a demonstrat într-un singur weekend că, în mașina lui Hamilton, POŢI FI HAMILTON! Iar asta nu face decât să dea apă la moară celor care nu doresc un nou contract cu Lewis pe suma pe care acesta o cere, de peste 50 milioane euro pe an. În speță, îi așează o minge perfectă pe forehand omului cel mai important din grupul Daimler AG (și implicit Mercedes-Benz), președintele Ola Källenius. 

Într-o lume a miliardelor de euro, prieteniile se fac și se desfac. Iar Toto Wolff (șeful proiectului F1) nu îi mai poate satisface acum toate pretențiile lui Lewis Hamilton. Poate pentru că Hamilton a așteptat prea mult și a avut ghinionul să ia virusul SARS COV 2 în cel mai nepotrivit moment cu putință pentru cariera lui viitoare.

Ar trebui să punctăm puțin și inputul lui Toto Wolff.  El a fost cel care a avut grijă de Hamilton tot timpul petrecut în echipa oficială Mercedes. A menținut balanța corectă în duelul cu Nico Rosberg, deși nemții înclinau evident de partea lui Nico. I-a protejat statutul de rockstar, trecând peste “ieșirile” de vedetă ale lui Hamilton. Austriacul avea și dreptate: fără Lewis nu ar fi existat recordul celor 7 titluri mondiale consecutive la constructori. Dar acum a apărut Russell, un alt pilot tânăr, protejat de Toto Wolff. 

Wolff este loial în primul rând echipei, nici nu a lăsat o altă impresie vreodată. Știe cu siguranță că 2020 nu este anul în care să ridici atât de sus ștacheta pretențiilor. A încercat totuși să nu îl piardă pe Hamilton, venind cu contrapropuneri acceptabile în discuțiile contractuale. I-a dat de înțeles lui Lewis că în rest, este ca întotdeauna, de partea lui. Ba chiar a vopsit toate monoposturile de curse în negru, la cererea lui Hamilton (premieră istorică la Mercedes!), transmițând astfel semnalele potrivite.  

Lewis Hamilton, pe de altă parte, înțelege că acesta poate fi ultimul contract bănos din cariera lui. Iar banii sunt extrem de importanți pentru el, nu întâmplător Hamilton fiind cel mai “avut” pilot de Formula 1 din istorie. A plusat, cerând un contract pe mai mulți ani cu un salariu anual de peste 50 milioane euro. Avea o carte mare în mână: titlul mondial in 2020, pe care nu îl putea pierde în fața nimănui. Poate doar a virusului COVID19. 

A câștigat acea bătălie. Parșiv, virusul l-a lovit în singurul moment în care a lăsat garda jos: după ce a câștigat trofeul suprem. Și se poate revanșa acum. 

Am mai spus-o, Wolff este loial echipei. Și să nu ne mințim singuri, el este cel care l-a adus pe Russell la Sakhir, apelând la un vechi favor pe care i-l datora Williams. Mercedes avea pilot de rezervă disponibil, pe Stoffel Vandoorne, însă acesta nu putea provoca tsunami-ul lui George Russell. Care a măturat totul în cale, inclusiv pe Valtteri Bottas. 

Finlandezul cred că a ascuns contractul pe anul viitor într-un seif, felicitându-se că a semnat atât de devreme cu Mercedes. Însă nu pe el l-a vizat mutarea lui Wolff din Bahrain. Sau, cel puțin, nu pentru 2021. Ca într-o partidă de șah, Toto a folosit câmpul adânc de atac al nebunului, simulând o șarja la turn. Dar el caută de fapt regele. Pentru șah-mat. 

În Formula 1, sezonul 2020, mai este de disputat o singură etapă, cea din Abu Dhabi. Testul pozitiv al lui Hamilton, ieșit într-o zi de luni, îl obligă pe acesta la o carantină de 10 zile. Adică până joi, înaintea weekendului de Grand Prix.  După care are nevoie de 2 teste negative, într-un interval de 24 ore, ÎNAINTE de a ajunge în Abu Dhabi. Este complicat, poate chiar puțin dincolo de limită. Însă Hamilton, cu toate cele întâmplate, VREA să concureze! Nu neapărat pentru a mai demonstra ceva, dar cu siguranță nu va dori să îl lase din nou pe “nebunul” de George Russell să îi compromită partida.   

Ultima lovitură a venit din partea lui Michael Massi, directorul de cursă, care a declarat că nu va accepta ca Lewis Hamilton să vină direct duminică, la cursă. Trebuie să facă cel puțin o manșă de antrenamente sau, mai degrabă, calificările. Însă am senzația că Toto Wolff nu va aștepta după Lewis și îl va pune din nou, de vineri, la volan pe Russell. Care abia așteaptă să câștige.

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *