EDITORIAL, EDITORIAL ANTAL PUTINICA

MAREA SEARĂ AMERICANĂ

Editorial | Antal Putinica

Răsuflu ușurat! Se întâmplă! Țin ochii strânși, atât de puternic încât încep să mă doară, de parcă dacă i-aș deschide, totul s-ar nărui ca într-un vis avut târziu, spre dimineață. Dar nu trebuie să îmi fie frică! MAREA SEARĂ AMERICANĂ, un vis pe care l-am avut acum 2 luni, a devenit realitate. Mă simt EXTRAordinar să fiu parte din acest eveniment SPORTiv! 

În martie 2020, când ghilotina pauzei bruște și forțate a căzut nemiloasă atât pe Formula 1 cât și pe MotoGP, m-am temut mai mult decât orice de amprenta negativă pe care COVID 19 urma să o lase asupra sportului la nivel global. Intuiam că grupa motorsporturilor urma să fie cea mai afectată, alături de Jocurile Olimpice, în primul rând pentru că vorbim despre sporturi cu costuri foarte mari și care depind enorm de răspunsul publicului spectator. Pe marile arene, publicul rămâne vital, așa cum urma să realizăm cu toții. 

Toată iarna am stat zgribulit, dar nu pentru că a fost frig. Nicidecum! Imaginar, construiam castele de nisip care se prăbușeau de fiecare dată. Oare vom suferi din nou ca în 2020? Așteptarea mi se părea infinită, iarna prea lungă iar când fiorii reci mi se strecurau pe șira spinării, mă încălzeam la focul pasiunii pentru motorsport. O căldură plăcută îmi cuprindea atunci trupul odată cu liniștea unui “totul va fi bine”.  

În cele din urmă, primăvara acestui an a venit, greu și pe un drum sinuos. Urmările pandemiei încă se mai văd, fie și în modul în care am ajuns să privim și să judecăm ceea ce se întâmplă în jurul nostru. O reîntoarcere la normalitate, la viața firească din 2019, este ades invocată cu patosul vechilor rugi ridicate către zei. 

Americanii, oameni direcți când vine vorba de luat decizii (atitudine interpretată deseori ca sfidătoare) au preferat anul trecut libertatea -un drept câștigat de la începutul istoric al nației. Nu mă implic în polemică și nu îi judec dacă au luat sau nu decizia corectă. Cert este că NASCAR  a avut o pauză de doar 2 luni, între 8 martie și 17 mai, iar curajul piloților stock car a alimentat și începutul de sezon din INDYCAR, un pic mai târziu ce-i drept, pe 6 iunie. N-a mai fost loc pentru “Double Duty” pentru că istorica Indy 500 s-a ținut pe … 23 august! 

S-a învățat rapid din greșeli și astfel 2021 a început normal pentru Nascar, cu 2 săptămâni sănătoase de februarie pe Daytona. Acum iata că începe și Indycar-ul, ceva mai timid – dar așa este lumea monoposturilor, mai fragilă. Iar Indycarul nu începe unde și-a propus încă de anul trecut, respectiv pe străzile din St. Pete (am tremurat puțin din cauza asta), ci pe Barber Motorsports Park din Alabama. DAR ÎNCEPE! 

MAREA SEARĂ AMERICANĂ va înflăcăra roșu albastru alb (“Old Glory Red”, “Old Glory Blue” and “Pure White””) emisia Sport Extra, care va susține un live paralel între canalul TV și platforma online. Va fi un fel de “DOUBLE DUTY” de România! (Iar despre ce înseamnă Double Duty am povestit în podfastul Țestoasei de Curse, de pe platforma online sportextra.ro, acolo unde va fi Nascar în direct). 

Primul start din Indycar se va întâmpla astăzi, pe canalul TV SPORT EXTRA HD, și nimic nu îl mai poate opri, nici măcar o pană de curent așa cum am avut la începutul weekendului. A fost ultima tresărire a vrăjilor nefaste. Dorința de a concura este prea mare acum pentru a mai putea fi stăvilită. Iar în Alabama, Romain Grosjean este mărturia vie a faptului că voința este mai presus de orice: în urmă cu jumătate de an a supraviețuit miraculos, ieșind singur din flăcările accidentului din Formula 1, pentru a renaște precum pasărea Phoenix în Indycar, acolo unde în prima sa sesiune de calificări a fost al 7lea – la câteva miimi de secunde de Fast 6! 

Mă încarc pentru MAREA SEARĂ AMERICANĂ ascultând Lynyrd Skynyrd: Sweet Home Alabama. Ce poate fi mai frumos? 

Big wheels keep on turnin’
Carry me home to see my kin
Singin’ songs about the south-land
I miss Alabamy once again and I think it’s a sin, yes …

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *