EDITORIAL, EDITORIAL ANTAL PUTINICA

HAMILTON. LEWIS HAMILTON

Foto: Facebook Lewis Hamilton

Editorial | Antal Putinica

Văd că am intrat în lumea marilor piloți și îmi este greu să ies din ea. Iar ce se întâmplă zilele acestea nu mă ajuta să ridic ancora spre alte porturi. Dar poate că este mai bine așa pentru că am un nume mare pe listă.

Uriaș chiar! HAMILTON. Un nume deja celebru înainte de apariția lui Lewis în motorsport. Dar Lewis Hamilton este cel care, în momentul de față, are cel mai eficient impact la public. Iar cifrele se adună rotunde și dulci, precum ciorchinele de strugure, în argumente de netăgăduit: 36.5 milioane de “urmăritori” în social media. Adică de două ori populația României!

În 2018, contul său de Instagram devenea ponderea principală a mesajelor către fani, 12 milioane la număr atunci. Acum sunt 24 milioane numai pe INSTAGRAM, ceea ce face ca orice spusă sau poză pusă de Hamilton pe contul său să valoreze cel puțin 50.000 $.

Dar această sumă este probabil un mizilic pentru Lewis. Grosul banilor vine din salariul uriaș de la Mercedes (chiar și în prezent, după o reducere de pandemie, Lewis încasează în sezon 62 MILIOANE $, cu tot cu bonusuri dar înainte de taxe). Plus banii din publicitatea directă, Lewis Hamilton fiind unul din primii 5 sportivi din lume “vânați” de agențiile de profil.   

Însă nu averea, estimată la o valoare netă de 350 milioane de dolari, este cea care l-a recomandat reginei anul trecut, când a fost înnobilat de Crăciun. Lewis Hamilton a devenit SIR pentru meritele sale sportive.

Au mai rămas puține capitole în statistica Formulei 1 în care Lewis să nu fie lider. 

A devenit primul pilot care atinge 100 de pole positions, trecând în viteza peste vechile recorduri și foste glorii ale Formulei 1. A devenit PRIMUL pilot care obține 100 de victorii! Și tot primul care trece de bariera a 4.000 de puncte strânse în Marele Circ. L-a egalat pe Michael Schumacher la numărul de titluri mondiale, 7, și are mari șanse în prezent să devină lider unic și la acest capitol. Sau poate în anii viitori.

Lewis Hamilton și-a început cariera în F1 în 2007. A obținut primul pole și prima sa victorie chiar în acel sezon, în Canada. Urma să câștige încă alte 20 de Mari Premii alături de McLaren, echipa sa de debut. În 2013 a venit în echipa oficială MERCEDES chiar în locul marelui Michael Schumacher, anunțul oficial fiind făcut în 2012 exact la data la care în 2021 (destinul rezerva câteodată și astfel de surprize) Lewis câștiga în Rusia Grand Prix-ul cu numărul 100. 

Nu mă gândeam acum 10 ani că Hamilton va egala sau chiar depăși recordurile istorice ale Kaiserului.  Dar s-a întâmplat. 

Soarta (!) a făcut să îl egaleze chiar pe circuitele dragi lui Schumi: a făcut 68 de pole-uri în 2017 pe Spa, chiar în “sufrageria” lui Schumacher – circuit pe care Michael a debutat în F1. Iar mai apoi, anul trecut, l-a egalat acasă, în Germania, pe Nurburgring, la totalul victoriilor: 91. A ajuns DEPARTE, în prezent.

De-a lungul celor 15 sezoane neîncheiate, constanța lui Lewis Hamilton este înspăimântătoare: are un procentaj al victoriilor de 35.6% comparativ cu starturile luate și un altul similar, de 35.9%, în ceea ce privește pole-urile. Pe scurt, Lewis Hamilton a plecat  din pole position într-un start din trei și a fost pe podium la finalul a 2 din 3 Mari Premii disputate. 

Și dacă tot veni vorba, Hamilton a câștigat cel puțin o cursă în FIECARE SEZON în care a participat în F1, ceea ce duce numărul sezoanelor consecutive cu victorie la 15 – făcând din Lewis din nou egalul lui Michael Schumacher, lider la acest capitol statistic.

Între prima sa victorie, obținută în Canada 2007 cu McLaren, și ultima, cea din Rusia 2021 cu Mercedes, Hamilton a petrecut 14 ani 3 luni și 16 zile pe circuite, depășindu-l pe Schumi cu 2 luni jumătate ca LONGEVITATE printre câștigătorii de GP. Însă este o rară ocazie în care nu este lider. În acest top, ca și la numărul starturilor luate în carieră, privește de sus finlandezul Kimi Raikkonen – The One, cel despre care am scris data trecută.

Nu vreau să intru în polemica începutului de drum în motorsport, Lewis considerand și astăzi că a fost defavorizat. Acum 30-40 de ani, puțini și-au croit drum aruncând cu banii în stânga și în dreapta. Chiar și Schumi a fost nevoiaș până a demonstrat tuturor de ce este în stare. Iar istoria i-a ținut minte numai pe cei care au avut în primul rând TALENT. Și dăruire. Și dragoste pentru curse. Și mai ales carismă!

Ce-i drept, astăzi nu mai poți porni la drum cu 10-15.000 de mărci, darămite să iți mai și permiți să visezi! Ai nevoie de milioane de dolari doar pentru a marca un moment sau pentru a participa într-o serie inferioară. Ușor nu a fost niciodată, doar CRITERIILE s-au schimbat. Așa cum se vor schimba și peste 30 de ani, când alti nebuni frumoși își vor încerca puterile pe cine știe ce mașinării diferite. 

Vrei o schimbare, fă-o chiar TU! Iar Hamilton înțelege asta foarte bine. De aceea luptă cum poate, făcând ceea ce știe mai bine: să conducă! Vegan convins, încearcă să convingă o lume întreagă să renunțe la consumul de carne. Nu sunt însă sigur că din acest motiv și-a deschis lanțul London’s Neat Burger, care oferă un burger creat din plante ce imita la gust un hamburger. Poate fi în același timp și o afacere bănoasă, întocmai cum este cea a hainelor de autor. Dar asta înseamnă să fii și “aware”, nu numai “woke”.

A creat Mission 44 pentru rasele defavorizate iar primul pas este sprijinirea a 150 de profesori de culoare, pentru că tinerii din BLM au nevoie de mentori. A înființat The Hamilton Comission pentru a accelera diversitatea în motorsport. Iar pentru aceeași mișcare BLM, Lewis Hamilton a convins Mercedes să treacă pe culoarea neagră, schimbând tradiții istorice. 

Acum spune că această luare de atitudine nu mai este necesară. “Până la urmă, Mercedes înseamnă SILVER ARROWS.”

Previous ArticleNext Article

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *